Mart ayında hibrit otomobillerin pazar payı %24,3’e ve akülü elektrikli otomobillerin pazar payı %13,9’a yükseldi. Daha sürdürülebilir modellere geçişe rağmen, benzinli otomobiller %37,5 ile hala en büyük pazar payına sahip.
Elektrikli Araç Satışı
Geçtiğimiz ay AB, bataryalı elektrikli araçların (BEV) yeni kayıtlarında %58 gibi büyük bir artışla 151.573 adede ulaşan önemli bir artışa tanık oldu. Bu, %13,9’luk bir pazar payına eşdeğerdir ve Mart 2022’ye (%11,4) kıyasla %2,5’lik bir artışı temsil etmektedir. AB üye ülkelerinin çoğunda çift ve üç haneli yüzdelik artışlar kaydedildi. Özellikle, üçüncü en büyük pazar olan Hollanda’da satışlar %132,6’lık artışla iki katından fazla artmıştır. Sonuç olarak, 2023’ün ilk çeyreğinde tescil edilen kümülatif araç sayısı %43,2 artışla 320.987’ye yükseldi.
Hibrit Araç Satışı
Hibrit elektrikli araçlar (HEV) Mart ayında da güçlü bir ay geçirdi ve satışlar %38,1 artışla 264.694 adede ulaştı. Bu büyüme büyük ölçüde AB’nin dört ana pazarındaki, özellikle İspanya (+%75,3) ve İtalya’daki (+%47,8) çift haneli artışlardan kaynaklandı. Sonuç olarak, HEV’ler Mart 2022’ye (%22,7) göre %1,6 artışla %24,3’lük bir pazar payına ulaştı.
2023’ün ilk iki ayındaki negatif büyümenin ardından, AB plug-in hibrid araç (PHEV) pazarı, en büyük dört pazardan üçünde satışların artmasının ardından Mart ayında %4,3’lük mütevazı bir büyüme kaydetti: İspanya (+%80,1), Fransa (+%34,5) ve İtalya (+%23,1). Buna karşılık Almanya pazarı %38,5 oranında geriledi. Bazı önemli pazarlardaki artışlara rağmen, genel AB PHEV pazar payı, Mart 2022’de %8,8’den 2023’te %7,2’ye gerileyerek %1,6’lık bir düşüşle diğer araç segmentlerine karşı zemin kaybetmektedir.
[1] ACEA